Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Isnin, Januari 05, 2009

Spekulasi perpindahan pemain ke LFC


Walaupun Rafael Benitez sudah menegaskan bahawa tiada pembelian pemain bernama besar ke dalam pasukan Liverpool, tidak bererti kita tidak boleh membuat spekulasi perpindahan. Ada juga kedengaran bahawa pembelian pemain hanya akan berlaku sekiranya RB berjaya menjual pemain yang sedia ada. Berikut antara pemain-pemain yang pernah dikaitkan untuk berpindah ke Anfield.

Antonio Valencia (Wigan Athletic)
Pemain sayap kanan ini tidak datang dengan murah. Pernah dinyatakan bawaha Wigan meletakkan harga £20 juta sekiranya Real Madrid mahukan pemain antarabangsa Ecuador ini.

Michael Turner (Hull City)
Baru-baru ini pemain pertahanan ini telah menyatakan kesediaannya untuk menandatangai kontrak baru bersama Hull City menjelang tahun baru 2009.

Brede Hangeland (Fulham)
Pembelian pemain pertahanan ini bergantung kepada status perpindahan Daniel Agger namun spekulasi semakin dingin.

Emile Heskey (Wigan)
Percuma pada musim panas ini namun ramai beranggapan penyerang ini tidak begitu diperlukan oleh The Reds. Sekiranya percuma, tidak salah untuk memberikan beliau peluang.

Glen Johnson (Portsmouth)
Pertahanan yang dikatakan agak mahal untuk harga £9 juta kerana dikatakan bukan pemain bertaraf world class. Pun begitu kehadirannya agak diperlukan untuk menampung kekurangan pertahanan kanan yang berwibawa.
Gareth Barry (Aston Villa)
Pemain yang sangat dikehendaki oleh RB dan boleh bermain sebagai pertahanan dan tengah tetapi agak mahal mencecah £15 juta.

Michael Owen (Newcastle United)
Pemain pertama yang dijual oleh RB ke Real Madrid pada 2004. Boleh ditandatangani secara percuma pada musim panas ini. Masih tidak memperbaharui kontrak bersama Toons kemungkinan kerana permintaan gaji yang terlalu tinggi.

3 comments:

hairi hamzah berkata...

hmm.. Glen Johnson di laporkan akan ditawarkan kontrak baru bersama Pompey selama 4 musim.. I rate him as not particularly an immediate first team player & 8 mil for him is like a charity.. He's good as a squad player but thats it.. We have ourselves the touted future Spain captain (Arbeloa) and should look for unearthed talents along the mould of Agger & Skrtel..

And another thing.. about RB trying to get Downing, again.. with a fee of 15mil its considered charity to Boro.. Hardly making impact there for the past few seasons, I feel that we're signing another Pennant..

2 English players = Champions League quota?

England based player are mostly soo overrated..

6 Januari 2009 pada 8:50 PG
Joe Radzif berkata...

Overated, tapi as an English club suppose to have a bunch of home grown players not just 1 or 2 only. But, it is England and who care?

den sapot Germany

6 Januari 2009 pada 9:33 PG
hairi hamzah berkata...

den sapot Jopun! Ike Ike Nippon!

6 Januari 2009 pada 11:10 PG

Catat Ulasan

Para Sahabat