Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Ahad, Januari 25, 2009

Preview Piala FA: Liverpool vs Everton

Liverpool FC (WWWDD) vs Everton (WWWWD)

Anfield

Piala FA (Pusingan ke-4)

Pertemuan kedua Merseyside Derby dalam tempoh seminggu setelah pertemuan pertama kedua-dua pasukan terikat dengan 1-1. Walaupun Liverpool dijangkakan dapat menang mudah dalam perlawanan tersebut namun Everton lebih garang dalam mengatur serangan walaupun hanya mampu mengikat jaringan pada 3 minit sebelum tamat perlawanan. Suatu keputusan yang amat mengecewakan penyokong The Reds yang mahu Liverpool memintas musuh ketat Manchester United.

Perlawanan ini juga mungkin tidak banyak berbeza dari segi barisan kesebelasan utama terutamanya di pihak Everton yang masih diselubungi masalah kecederaan dan hanya seorang penyerang yang mungkin diturunkan. Penyerang yang telah mengucar-kacirkan pertahanan Liverpool pad sepanjang 90 minit perlawanan dan juga hampir mendapat sepakan penalti pada separuh masa kedua. Pun begitu terdapat khabar angin yang menyatakan Rafael Benitez hanya akan menurunkan pasukan kedua untuk pertemuan ini kerana lebih mementingkan pertemuan Liga Perdana Inggeris dengan Wigan dan Chelsea namun dalam kenyataan akhbar beliau telah menegaskan Piala FA tetap menjadi agenda utama ketika ini. Maka sudah pasti Rafa akan menurunkan kesebelasan terbaik untuk mendapatkan kemenangan.

Pun begitu tidak dapat dipastikan Robbie Keane akan diturunkan setelah persembahannya yang tidak memberangsangkan pada pertemuan lepas. Mungkin juga Rafa kembali bermain formasi 4-4-1-1 yang amat digemarinya di samping sangat efektif buat penyerang tunggal sewaktu Fernando Torres beraksi. Daniel Agger bakal terlepas peluang untuk bermain kerana kecederaan pada betis dan hanya dijangka sembuh pada hari perlawanan dan kembali kepada tahap kecergasan pada 2 hari selepas itu.

Liverpool: Reina, Carragher, Arbeloa, Hyypia, Skrtel, Aurelio, Alonso, Benayoun, Lucas, Mascherano, Gerrard, Babel, Keane, Kuyt, Torres, Riera, Ngog, El Zhar, Cavalieri

Everton: Howard, Hibbert, Baines, Jagielka, Lescott, Neville, Arteta, Pienaar, Castillo, Cahill, Anichebe, Nash, Van Der Meyde, Rodwell, Gosling, Jutkiewicz, Kissock.

Kecederaan:

Liverpool: Deggen, Agger

Everton: Saha, Yobo, Yakubu, Valente, Vaughan

Penggantungan:

Liverpool: -

Everton: Fellaini

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat