Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Sabtu, Januari 24, 2009

EPL: The Reds diikat lagi

Liverpool FC (1-1) Everton

Walaupun dari atas kertas nampak barisan Liverpool lebih mantap dari semua segi namun ia gagal dizahirkan di atas padang apabila Everton lebih garang menyerang gawang The Reds. Ini terbukti apabila melakukan 6 percubaan ke gol berbanding hanya 2 percubaan oleh Liverpool. Formasi 4-4-1 yang menggandingkan 2 penyerang yang sangat dinantikan oleh peminat The Reds telah gagal direalisasikan oleh Fernando Torres dan Robbie Keane apabila gagal menjaringkan sebarang gol sepanjang lebih sejam bersama. Ironinya gol hanya hadir setelah seminit Keane diganti oleh Si Yahudi dan Liverpool seakan kembali bermain dengan formasi 4-4-1-1.

Setelah mendahului 1-0 Liverpool tidak juga garang untuk menambah gol sebaliknya Rafael Benitez mengeluarkan Fernando Torres dan digantikan dengan pemain tengah, Lucas Leiva yang bermain dengan agak teruk apabila banyak membuang bola dan membuat kekasaran. Dan saat malang Liverpool hadir apabila Si Yahudi mengasari penyerang tunggal Everton yang bermain dengan sangat baik sepanjang perlawanan. Sepakan bebas dari kekasaran itu telah disambar oleh Tim Cahill dengan membuat tandukan kebelakang yang gagal diselamatkan oleh Jose Reina.

Tersentak dengan gol penyamaan Everton, Rafa bertindak memasukkan Ryan Babel untuk menguatkan serangan namun ternyata terlalu lambat untuk berbuat apa-apa. Liverpool kekal di tangga ke-2 dibelakang musuh ketat, Manchester United yang mempunyai kelebihan 1 perlawanan.

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat