Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Selasa, Januari 27, 2009

Kem Liverpool dalam kemelut

Beberapa kemelut telah dan sedang melanda Anfield dan telah menutupi kecemerlangan Liverpool menuju ke penghujung tahun 2008. Bermula dengan insiden pergaduhan Steven Gerrard di sebuah kelab malam sehinggalah yang terbaru misteri kehilangan Robbie Keane dari skuad ketika seri menentang Everton dalam perlawanan Piala FA pusingan ke-4. Berikut adalah antara kemelut yang sedang berlegar-legar di kem Liverpool.

1. Kontrak Rafael Benitez - Adalah diberitakan bahawa perbincangan kontrak Rafa masih menemui jalan buntu setelah meminta kuasa mutlak dalam soal perpindahan pemain.

2. Kontrak Daniel Agger - Walau pun diberitakan mahu tetap berada di Anfield namun perbincangan kontrak Agger juga diberitakan masih tidak berjaya.

3. Penjualan Liverpool ke keluarga Arab - Pemilik bersama Liverpool kini dalam masalah pembayaran hutang yang berjumlah £350 juta yang akan tamat tempohnya pada musim panas 2009 ini. Diberitakan juga mereka mahu menjual Liverpool kepada satu keluarga Arab Kuwait dengan harga sekitar £600 juta yang ternyata sangat tinggi berbanding sepatutnya. Walaupun ada kenyataan keluarga Arab itu telah membuat penyelidikkan berkenaan risiko dari pengambil-alihan itu namun masih tiada khabar gembira buat penyokong setia The Reds.

4. Misteri kehilangan Robbie Keane - Setelah beraksi dengan teruk pada pertemuan pertama Merseyside Derby di Anfield, Keane seterusnya telah tidak disenarai langsung pada pertemuan kedua walau di bangku simpanan. Terlalu banyak spekulasi yang telah timbul dari kehilangan ini dan Keane juga diberitakan tidak berada di Anfield untuk menyaksikan perlawanan tersebut. Kini timbul pula berita bahawa Keane akan di keluarkan dari Anfield sama ada dijual atau dipinjamkan. Antara kelab yang telah dikaitkan dengan Keane adalah Manchester City, Tottenham Hotspur dan juga Everton yang dikhabarkan mahu meminjam sahaja tanpa membayar gaji.

5. Prestasi Fernando Torres - Juga dipersoalkan dalam beberapa laman sesawang yang menyatakan prestasi Torres masih belum mencapai tahap terbaiknya untuk menjaringkan gol dengan banyak. Namun sentuhan dan kawalan bolanya dalam perlawanan terbaru ini telah membantu Steven Gerrard untuk menjaringkan gol penyamaan The Reds.

6. Kes mahkamah Steven Gerrard - Gerrard yang telah dihadapkan ke mahkamah berikutan kejadian di kelab malam mengaku tidak bersalah dan telah dibebaskan dengan ikat jamin. Sebutan mahkamah seterusnya adalah pada bulan Mac ini dan sudah pasti seluruh penyokong Liverpool akan berdoa agar kerjaya Gerrard tidak berakhir di dalam penjara.

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat