Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Ahad, Januari 25, 2009

Luahan perasaan Jermaine Pennant

Pemain sayap yang tersisih dan terbuang yang juga pemain bermasalah, Jermaine Pennant yang suatu ketika sebelum perpindahannya ke Portsmouth pernah berkata mahu terus tinggal dan berjuang di Anfield kini telah meluahkan perasaan kecewanya terhadap kehidupannya ketika menyarung jersi The Reds. Pennant menyatakan kesukaran untuknya berada dalam pasukan pilihan Rafael Benitez adalah kerana dia seorang rakyat England manakala Rafa pula lebih sukakan pemain luar England untuk bermain dalam Liverpool.

Pennant juga tidak merasakan akan dipanggil semula untuk menyertai The Reds dan mahu terus kekal berkhidmat dengan Pompey sehingga kontraknya tamat di penghujung musim ini. Untuk rekod, Pennant telah dibeli dari kelab Birmingham City pada 2005 dengan harga £6 juta dan berjaya menempatkan diri dalam kesebelasan utama sehingga bermain untuk Liverpool ketika menjuarai Champion League. Namun dia hanya bermain 3 kali selepas sembuh dari keretakan tulang kaki pada musim ini.

Namun begitu, penampilan sulung Pennant dalam sebelasan utama Pompey tidak mampu menyelamatkan pasukan barunya itu daripada dimalukan di tempat sendiri oleh pasukan liga Championship, Swansea City dengan keputusan 2-0.

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat