Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Selasa, Januari 13, 2009

Rafael Benitez terhangat di England

Pengurus Liverpool, Rafel Benitez kini menjadi insan terhangat di pasaran bola sepak England dengan beberapa perkara kontroversi menyelubungi kehidupannya ketika ini. Bermula dengan tindakannya membalas tindakan Sir Alex Ferguson yang merendah-rendahkan keupayaan Liverpool dengan menyerang SAF dari segala sudut termasuk kekebalan SAF dari tindakan tata tertib FA England. Pada awalnya kenyataan Rafa mendapat sokongan bekas pengadil England, Graham Poll namun tidak senada dengan rakan sejawat di Arsenal, Arsene Wenger.

Seterusnya apabila SAF menangkis serangan Rafa dan menyatakan Rafa dalam keadaan marah, terganggu dan mengarut sejurus selepas Manchester United membelasah Chelsea 3-0, Rafa bertindak pula menyerang CEO MU, David Gill yang mempunyai kepentingan dan jawatan di dalam organisasi FA England memungkinkan MU mendapat layanan istimewa dari badan induk bola sepak England itu. Lebih mengejutkan Graham Poll yang sebelum ini seakan menyokong Rafa memberi kenyataan yang sedikit bertentangan ketika diwawancara oleh Radio 5 BBC.

Untuk menambahkan kehangatan yang sedia ada, Rafa juga diberitakan dalam keadaan tegang dengan pemilik Liverpool, Tom Hicks dan George Gillett yang tidak bersetuju dengan clause kontrak terbaru berkenaan kemahuan Rafa untuk mendapat kuasa penuh dalam hal-hal berkaitan perpindahan pemain.

Walaupun bermacam-macam perkara berlaku kepada Rafa, diharapkan beliau dapat memberi fokus terhadap percaturan permainan Liverpool yang kini diancam oleh MU. Fernando Torres pula diberitakan seakan tidak bersemangat dengan mengeluarkan kenyataan bahawa kejuaraan EPL musim ini lebih berpihak kepada MU.

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat