Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Ahad, Januari 04, 2009

FA Cup: Liverpool mara ke pusingan ke-4

Preston North End ( 0 - 2 ) Liverpool FC








Rafael Benitez tidak menepati ramalan awal untuk menurunkan pemain fringe untuk pertemuan ini dengan menyenaraikan hampir kesemua pemain utama dan Liverpool akhirnya mara ke pusingan ke-4 setelah menundukkan Preston North End di Deepdale 2 gol tanpa balas hasil jaringan Alberto Riera dan Fernando Torres. Namun kemenangan ini tidak hadir dengan mudah apabila Preston bangkit melawan pada separuh masa kedua dan hampir mendapat gol penyamaan tetapi dibatalkan pengadil.


Liverpool menguasai separuh pertama dan berjaya mendahului pada minit ke-25 melalui tendangan kaki kiri Riera yang gagal di tampan kemas oleh penjaga gol Preston yang terkeliru apabila terhalang oleh 2 orang pemain Preston. Kedudukan kekal sehingga tamat separuh masa perlawanan kerana banyak peluang telah disia-siakan. Pada minit akhir separuh masa pertama, Xabi Alonso telah mengalami kecederaan dan digantikan oleh Lucas.


Ketiadaan Alonso pada separuh masa kedua agak menjejaskan rentak Liverpool dan menyaksikan Preston lebih menguasai permainan sehingga berjaya mendapatkan jaringan pada minit ke-63 melalui Sean St. Ledger namun dibatalkan kerana penyerang Preston Jon Parkin mengasari Jamie Carragher. Torres telah masuk menggantikan Keane yang telah terlepas sekurang-kurangnya 2 peluang di hadapan gol pada minit ke-73 dan pantas memberikan sedikit impak apabila dengan pantas meninggalkan marker dan membuat satu percubaan yang jauh tersasar. Walaupun Preston menggandakan asakan selepas itu, Liverpool mendapat gol ke-2 menerusi gerakan counter attack bermula dari hantaran tinggi ke Ryan Babel yang menghantar kepada Steven Gerrard yang akhirnya menghantar kepada Torres untuk gol ke-2 perlawanan pada minit terakhir perlawanan.


Rating dari Goal.com

Cavalieri: 6.5
Carragher: 6.5
Hyypia: 7.0
Agger: 7.0
Insua: 7.0
Alonso: 7.0
Mascherano: 7.0
Babel: 5.5
Gerrard: 7.5
Riera: 7.5
Keane: 5.0

Substitutes

Lucas: 6.5
Torres: 6.5
Aurelio: n/a

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat