Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Ahad, Januari 18, 2009

Rafael Benitez bercerita

Rafael Benitez ketika sidang akhbar pada pagi Sabtu telah ditanya berkenaan beberapa perkara seperti pertelingkahannya dengan pemilik Liverpool berkenaan kontraknya, pembedahan, perpindahan pemain dan menjelang perlawanan bertemu Everton di Anfield. Walau bagaimana pun, Rafa dengan tenang lebih banyak mahu menjawab persoalan berkaitan persiapan pasukan Liverpool untuk melayan kunjungan Everton.

Apabila ditanya mengenai kontraknya yang masih tiada jalan penyelesaian, Rafa hanya berkata yang permintaannya sudah pun dipohon dan dibincang bersama pemilik Liverpool namun tidak mahu membincangkan dengan lebih lanjut. Rafa juga menegaskan bahawa beliau tidak ada sebarang masalah dengan pemilik Liverpool.

Seterusnya apabila ditanya berkenaan perpindahan pemain, Rafa mengesahkan Liverpool sudah menerima bidaan Portsmouth yang ingin mendapatkan khidmat pemain sayap, Jermaine Pennant. Namun tiada sebarang perbincangan bersama AC Milan yang dikatakan berminat terhadap Daniel Agger. Juga Agger dikatakan telah berbincang dengan Rafa dan mahu terus berkhidmat bersama The Reds.

Berkenaan perlawanan Merseyside Derby yang akan berlangsung 2 kali dalam tempoh 6 hari, Rafa tetap merasai kehangatan bahang perlawanan ini dan suasananya amat berbeza dan sangat meriah terutamanya kepada penyokong kuat The Kops. Rafa berharap Liverpool akan menang perlawanan ini dan sudah pasti akan memberi semangat tambahan kepada pemain untuk mengharungi separuh kedua Liga Perdana Inggeris. Namun, Rafa tidak menyentuh taktikal permainan dan barisan dengan terperinci.

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat