Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Isnin, Januari 19, 2009

Preview EPL: Liverpool FC vs Everton FC

Liverpool FC (DWWD) vs Everton (DWWWW)
Anfield
English Premier League

The Reds yang telah dipintas Manchester United di persada liga perlu menang perlawanan Merseyside Derby ini untuk mengembalikan semangat dan seterusnya memberi amaran kepada pasukan lain bahawa The Reds tidak akan mudah mengalah. Rafael Benitez juga telah menegaskan bahawa perjalanan Liga Perdana Inggeris masih jauh dan kejuaraan liga hanya akan ditentukan di penghujung saingan bukannya pada pertengahan musim.

Apa yang pasti Liverpool sudah pasti akan menurunkan Fernando Torres dalam kesebelasan utama bersama Steven Gerrard namun nasib Xabi Alonso masih belum dapat dipastikan. Peminat sudah pasti mahukan Torres digandingkan bersama Robbie Keane dalam formasi 4-4-2 namun Rafa lebih menggemari formasi penyerang tunggal 4-4-1-1 dengan Gerrard akan bertindak seakan-akan back-up striker.

Kelebihan sepatutnya berpihak kepada The Reds kerana Everton sedang dilanda masalah kecederaan terutama di bahagian penyerang yang menyaksikan Louis Saha dan Aiyegbeni Yakubu terpaksa direhatkan manakala Maruoane Fellaini digantung perlawanan.

Liverpool: Reina, Carragher, Arbeloa, Agger, Hyypia, Skrtel, Aurelio, Alonso, Benayoun, Lucas, Mascherano, Gerrard, Babel, Keane, Kuyt, Torres, Riera, Ngog, El Zhar, Cavalieri

Everton: Howard, Hibbert, Baines, Jagielka, Lescott, Neville, Arteta, Pienaar, Castillo, Cahill, Anichebe, Nash, Van Der Meyde, Rodwell, Gosling, Jutkiewicz, Kissock.

Kecederaan:

Liverpool: Deggen

Everton: Saha, Yobo, Yakubu, Valente, Vaughan

Penggantungan:

Liverpool: -

Everton: Fellaini

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat