Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Khamis, Februari 26, 2009

(2008/09) ECL: Kegembiraan di Bernabue

Walaupun acap kali diusik tidak mampu menang menjelang perlawanan panas di gelanggang keramat Real Madrid namun The Reds telah membuktikan sebaliknya. Meski pun Los Blancos menguasai permainan tapi tidak dapat meletakkan bola di dalam jaring melepasi Jose Reina yang beberapa kali bertindak cemerlang untuk menidakkan gol buat Real Madrid.

Walaupun diberi jolokkan 'Spanish Giants' namun bilangan pemain Sepanyol adalah lebih ramai di pasukan Liverpool. Apa yang lebih jelek dan menjengkelkan adalah sikap pemain Real Madrid yang nyata tidak seperti gergasi tetapi seperti anjing sahaja. Mereka lebih banyak membuat 'terjunan bebas' (dive), berlakon tergolek berguling-guling apabila disentuh ibarat dilanggar lori pasir dan tidak lupa untuk bermain kasar dan kelihatan pengadil perlawanan kadang-kadang termakan juga perlakuan mereka seterusnya memberikan sepakan belas ehsan kepada pasukan 'Spanish Dogs'. Pelakon 'crook' yang paling jahat perlawanan itu dimenangi oleh Gago yang berjaya hanya menerima kad kuning walaupun membuatkan Albert Reira terpaksa diusung keluar dan diganti dengan Steven Gerrard.

Gol tunggal perlawanan diperolehi pada minit ke-82 apabila Gabriel Heinze dengan tidak semena-mena mengasari Dirk Kuyt di sebelah kanan padang pada jarak 33 meter dari pintu gol Real Madrid. Fabio Aurelio yang diberi tugas mengambil sepakan tersebut melambungkan bola menuju ke tengah kotak penalti dan disambar oleh Yahudi yang menanduk melepasi Iker Casillas untuk Liverpool mendapat kelebihan gol di tempat lawan. Namun ternyata tetap ada harga yang perlu dibayar The Reds apabila bakal kehilangan beberapa pemain akibat kecederaan termasuk Fernando Torres dan Alvaro Arbeloa selain Reira.

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat