Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Rabu, Februari 04, 2009

Preview Piala FA: Perlawanan ulangan pusingan ke-4

Everton (WDDDL) vs Liverpool FC (DDDDW)
Goodison Park
Piala FA (Ulangan pusingan ke-4)

Rafael Benitez dijangkakan akan menurunkan skuad yang hampir sama ketika menentang Chelsea tempoh hari. Mungkin kerana tidak perlu risau akan perlawanan di hujung minggu menentang Portsmouth yang masih belum menang sebarang perlawanan sejak kemenangan terakhir mereka pada 30 November tahun lepas.

Tambahan pula, berita yang agak menarik dari taman seberang yang diberitakan mungkin membariskan skuad tanpa pemain penyerang setelah satu-satunya penyerang yang layak bermain, Victor Anichebe terlibat dalam satu pertengkaran dengan David Moyes ketika sesi latihan. Anichebe telah disingkirkan dari sesi latihan tersebut dan pertengkaran itu dikatakan berpunca dari kurang puas hati terhadap pengurusnya yang telah meminjam penyerang Brazil, Jo dari Manchester City.

Pun begitu Jo tidak dapat disenaraikan untuk Everton kerana telah terlibat dalam pasukan Manchester City dalam Piala FA sebelum berpindah ke Everton. Maka dengan itu Tim Cahill dijangka akan menjadi 'penyerang terjun' untuk The Toffees. Namun kehadiran Maruoane Fellaini, pemain tinggi lampai yang tidak bermain dalam 2 Merseyside derby lalu sedikit akan menimbulkan masalah kepada The Reds terutama pada set-piece bola hantaran tinggi.

Tiada sebarang kecederaan baru buat The Reds dan semua pemain utama kecuali Philip Degen disahkan cergas untuk beraksi.

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat