Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Rabu, Februari 18, 2009

Perang saraf bermula

Seminggu menjelang pertemuan pusingan ke-2 Liga Juara-Juara Eropah bertemu Real Madrid di Santiago Bernabue dan perang saraf telah pun bermula. Ini merupakan pertemuan pertama kedua-dua pasukan sejak perlawanan akhir Piala Eropah yang dimenangi Liverpool di Paris pada tahun 1981. Pun begitu Rafael Benitez mengambil pendekatan untuk menumpukan kepada perlawanan Liga Perdana Inggeris menentang Manchester City di Anfield sebelum beralih kepada perlawanan di pertengahan minggu tersebut.

Pemain Real Madrid, Rafael van der Vaart memberitahu Daily Star baru-baru ini bahawa sesungguhnya The Reds dalam keadaan ketakutan untuk bertemu Real Madrid. Namun untuk menyerah kalah dengan mudah sudah pasti tiada dalam kamus Liverpool. Liverpool yang mempunyai lebih ramai pemain Sepanyol dalam kesebelasan utama berbanding 'Gergasi Sepanyol' itu akan memberikan tentangan sengit dan berupaya membuat kejutan di gelanggang lawan. Cuba bertanya kepada Barcelona mungkin kenangan semusim yang lalu masih segar dalam ingatan mereka setelah kemenangan The Reds 2-1 di Nou Camp.

Dan yang terbaru apabila Rafael Benitez sendiri dikaitkan dengan kerusi panas di Real Madrid. Rafa yang masih buntu dengan perbincangan penyambungan kontrak di Liverpool dikatakan akan beralih menjadi pengurus Los Blancos pada musim panas ini. Dan sekiranya Liverpool mampu menewaskan Real Madrid pada perlawanan ini kelak, mungkin jawatan itu akan segera dikosongkan menjelang musim panas ini. Walau bagai manapun Rafa telah memberitahu beliau mahu kekal di Liverpool buat masa ini dan Real Madrid adalah suatu perkara yang akan datang.

Penjaga gol, Jose Reina juga baru-baru ini dikaitkan juga dengan Madrid namun bukan Real Madrid tetapi Atletico Madrid yang dikatakan kelab sanjungan Reina sejak kecil dan juga tempat ayahnya, Miguel menabur bakti sebagai pemain pada tahun 70-an. Walau bagai manapun, sebarang perpindahan dalam masa terdekat ini mungkin tidak akan berlaku.

3 comments:

utusanlfc (Johardy Ibrahim) berkata...

Rafael van der Vaart is a weird fella. Why must he speak to loud? He is not even eligible to play in the CL.

18 Februari 2009 pada 3:57 PTG
Joe Radzif berkata...

dia saja la tu...

18 Februari 2009 pada 4:40 PTG
hairi hamzah berkata...

kecoh la van der vaart.. why hasn't talismanic icon Mr. Raul say anything yet?

19 Februari 2009 pada 3:45 PTG

Catat Ulasan

Para Sahabat