Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Selasa, Mac 03, 2009

(2008/09) EPL: Badi Riverside berterusan

Kegagalan Liverpool untuk mendapatkan mata penuh di Riverside terus berterusan dengan kekalahan 2-0 kepada Middlesbrough. Walaupun menguasai 72% permainan, barisan serangan Liverpool gagal menzahirkannya menjadi gol dan lebih malang lagi apabila Xabi Alonso memberikan tuan rumah gol pendahuluan menerusi gol sendiri pada minit ke-31.

The Reds nyata tempang tanpa kelibat Torres yang mengalami kecederaan dan gandingan Dirk Kuyt, Ryan Babel dan Nabil el-Zhar nyata tumpul dengan menyaksikan bola hanya berlegar-legar di kaki mereka dan tidak menuju ke pintu gol Boro. Gol ke-2 mereka hadir melalui serangan balas dari sebelah sayap kanan melalui larian Jeremie Aliadiere sebelum menghantar ke Sanli Tuncay yang tidak dikawal. Dengan tenang pemain Turki itu melepaskan tendangan rendah ke sebelah kanan Jose Reina dan mencecah jaring.

Tersentak dengan jaringan itu The Reds memasukkan David Ngog menggantikan el-Zhar namun Boro hampir mendapatkan gol ke-3 melalui penyerang gantian, Marlon King. Seakan tidak mampu memenangi perlawanan tersebut, Rafael Benitez mengeluarkan 2 pemain yang paling berpengaruh Jamie Carragher dan Steven Gerrard yang nyata masih belum kembali 100% cergas.

Ironinya kekalahan ke-2 ini hadir tatkala The Reds di tangga ke-2 teratas tewas kepada pasukan ke-2 dari bawah. Apa yang lebih memilukan lagi, impian menjulang Piala Liga Perdana Inggeris buat kali pertama seakan terpadam terus dan kini Liverpool jatuh ke tangga ke-3 setelah Chelsea memintas setelah menewaskan Wigan Athletics.

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat