Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Khamis, Februari 19, 2009

Xabi Alonso tidak bermain menentang City

Bukan kecederaan yang menghalang Xabi Alonso untuk turut bermain dalam perlawanan EPL minggu ini namun Alonso telah digantung satu perlawanan akibat mengumpul 5 kad kuning. Ini sudah pasti sedikit tamparan buat Rafael Benitez setelah kehilangan Steven Gerrard sebelum ini kerana kecederaan. Peminat The Reds sudah pasti tidak mahu Rafa menurunkan Lucas Leiva untuk bermain di bahagian tengah setelah menyaksikan Lucas dibuang padang dan seterusnya membuatkan Liverpool kempunan Piala FA.

Dengan terlepasnya peluang untuk beraksi dalam perlawanan ini, Alonso nyata agak terkilan namun masih optimis untuk menyaksikan Liverpool berjaya membenam cabaran City apabila melihatkan pemain antarabangsa telah kembali cergas setelah kembali dari mewakili negara mereka. Alonso juga tidak memandang rendah keupayaan City setelah mereka membuatkan The Reds terpaksa bermain bermati-matian setelah ketinggalan 2 gol di separuh masa pertama sebelum menang 3-2 semasa perlawanan di gelanggang lawan sebelum ini.


Pun begitu ketiadaan Alonso mungkin sedikit dapat ditampung dengan berita positif terbaru yang menyatakan Kapten Liverpool mungkin kembali bermain dalam perlawanan menentang City ini walaupun bermula di bangku simpanan. Bercakap berkenaan berita itu, Alonso sememangnya mahukan Gerrard kembali beraksi namun ketika beliau dalam 100 peratus sembuh dari kecederaan hamstringnya.

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat