Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Selasa, Februari 10, 2009

Dua pengurus dipecat kerana Liverpool dan Torres?

Umum sudah mengetahui berita berkenaan pemecatan pengurus Chelsea Luis Felipe Scolari yang merupakan seorang yang amat berwibawa dengan Piala Dunia berada dalam kabinetnya. Mungkin juga Scolari yang biasa menguasai pemain untuk skuad kebangsaan tidak berjaya mengawal pemain-pemain berstatus bintang yang bermain demi periuk nasi dan bukan demi perjuangan nusa bangsa.

Mungkin prestasi terkini Chelsea yang kian jatuh dari persada liga dan kini di potong pula oleh Aston Villa membuatkan pengurusan Chelsea tidak dapat menerima kenyataan tersebut. Sudah pasti Avram 'Yahudi' Grant yang agak berjaya pada musim lepas dan The Special One Jose Mourinho yang berjaya mendapatkan kejuaraan Liga Perdana Inggeris buat Chelsea sedar akan keperluan mereka untuk sentiasa berada di puncak atau menerima surat pemecatan.


Sebelum itu, Tony Adams yang menyepak kerusi setelah Dirk Kuyt menyamakan kedudukan pada perlawanan baru-baru ini juga telah menerima surat perlucutan jawatan dari pengurusan Portsmouth. Berbeza dengan Filipao, Adams telah gagal memenangi sebarang perlawanan sejak dari November tahun lepas dan kini berada di tangga ke-16 liga. Adams yang berjaya sebagai pemain bersama Arsenal agak terkejut dengan penyingkirannya dan menyatakan masih memerlukan masa untuk membina pasukan yang hanya diuruskan setelah Harry Redknapp ke Tottenham Hotspur pada Oktober tahun lepas.


Pun begitu terdapat satu persamaan di antara mereka yang mungkin hanya satu kebetulan sahaja. Portsmouth dan Chelsea telah dikalahkan oleh The Reds melalui gol Fernando Torres sebelum mereka dipecat. Chelsea terlebih dahulu dikalahkan dengan 2 gol Torres ketika permainan menuju ke wisel penamat manakala pada minggu hadapannya Torres sekali lagi menghancurkan Portsmouth dengan gol kemenangan Liverpool dalam masa kecederaan. Apa yang menarik kedua-dua gol kemenangan itu adalah melalui tandukan dari hantaran lambung dari sebelah sayap kiri.


Mungkin hanya satu kebetulan sahaja namun apa yang pasti Rafael Benitez dan seterunya, SAF agak terkejut dengan pemecatan Filipao dan sama-sama meluahkan rasa sedih atas berita tersebut. Menurut berita terbaru, Guus Hiddink yang sedang mengurus Russia telah diberi kebenaran untuk berbincang dengan Chelsea untuk menjawat jawatan pengurus Chelsea pada musim panas ini.

3 comments:

@r zh@r berkata...

ya tak ya gak... :D

11 Februari 2009 pada 2:13 PTG
utusanlfc (Johardy Ibrahim) berkata...

macam pernah tengok je teori ni. hahahaha

11 Februari 2009 pada 5:22 PTG
Joe Radzif berkata...

err....
tak pasti plak

11 Februari 2009 pada 8:52 PTG

Catat Ulasan

Para Sahabat