Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Ahad, Februari 01, 2009

Preview EPL: Liverpool vs Chelsea


Liverpool FC (DWWDDD) vs Chelsea (DWDLWW)

Anfield

English Premier League

Dengan tanpa sebarang kemenangan dalam EPL semasa bulan Januari membuatkan Liverpool semakin ketinggalan mata dengan pendahulu liga, Manchester United. Chelsea yang dibelasah Red Devils sedikit bernasib baik dalam perlawanan lain dan kini telah memintas Liverpool di tangga ke-2. Namun kedua-dua pasukan sedang ketinggalan 5 mata dari pendahulu liga dan akan semakin ketinggalan sekiranya perlawanan berkesudahan dengan seri.

Walaupun Liverpool telah menokhtahkan kekebalan Chelsea di Stamford Bridge pada Oktober tahun lalu namun prestasi Liverpool terkini tidak sebaik Chelsea. Lagi pun rekod 10 pertemuan terakhir juga berpihak kepada Chelsea dengan 4 kemenangan, 3 kekalahan dan 3 seri. Penyudah Liverpool agak tumpul selepas kemenangan besar ke atas Newcastle United pada penghujung 2008 apabila hanya menjaringkan 5 gol pada sepanjang bulan Januari jumlah yang sama dijaringkan terhadap Newcastle.

Liverpool: Reina, Arbeloa, Skrtel, Agger, Hyypia, Carragher, Dossena, Aurelio, Benayoun, Babel, Alonso, Mascherano, Lucas, Gerrard, Riera, Torres, Kuyt, Keane, Cavalieri.

Chelsea: Cech, Hilario, Taylor, Ferreira, Bosingwa, Terry, Alex, Ivanovic, Mancienne, A Cole, Lampard, Ballack, Mikel, Deco, Kalou, Malouda, Drogba, Anelka, Stoch, Belletti

Injuries:

Liverpool: Arbeloa, Deggen
Chelsea: Essien, J.Cole, Carvalho, Malouda
Player to watch (Yahoo Sports)

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat