Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Rabu, Februari 04, 2009

Perpindahan Januari

Seperti yang telah dinyatakan oleh Rafael Benitez pada awal tingkap perpindahan Januari bahawa tiada pembelian masuk yang besar untuk Liverpool telah terbukti benar. Hanya ada satu perpindahan pemain muda Iceland, Victor Palsson yang dibawa masuk dari pasukan Liga Denmark. Pun begitu hanya satu perpindahan keluar yang telah berlangsung pada hari terakhir perpindahan Januari.

Robbie Keane yang dibeli pada musim panas lalu telah dihantar pulang semula ke White Hart Lane dengan jumlah bayaran yang tidak didedahkan umum namun khabar angin mengatakan harga perpindahan tersebut tidak kurang dari £12 juta. Kekosongan yang ditinggalkan oleh Keane ini telah mengundang beberapa spekulasi yang kononnya Rafa akan membawa masuk beberapa nama besar ke dalam skuad Liverpool seperti David Villa dan Javier Saviola namun sehingga kini tiada pengesahan tentang perkara tersebut.

Dengan adanya pemain muda seperti David Ngog dan Nabil el-Zhar, The Reds seharusnya boleh mencuba gandingan ini untuk barisan pelapis menggantikan Keane terutamanya Ngog yang telah beraksi cemerlang dalam Liga Simpanan. Perpindahan yang lain hanyalah sekadar pinjaman pemain belia dan remaja ke pasukan liga bawah.

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat