Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Jumaat, Februari 06, 2009

Kapten direhatkan 3 minggu

Keputusan dari pemeriksaan terhadap kecederaan hamstring di kaki kiri Steven Gerrard dapat disimpulkan bahawa kapten Liverpool terpaksa direhatkan selama 3 minggu. Boleh dikatakan Gerrard hanya mungkin kembali pada perlawanan pada hujung bulan Februari ini ketika menentang Middlesbrough di gelanggang lawan. Apa yang pasti Gerrard akan terlepas untuk beraksi dalam perlawanan terdekat ini ketika bertandang ke Portsmouth dan juga tidak dapat menyertai skuad kebangsaan England menentang Sepanyol.

Selain dari itu perlawanan penting pusingan kedua Piala Juara Eropah di gelanggang Real Madrid juga bakal menyaksikan Liverpool beraksi tanpa Gerrard. Namun Gerrard masih boleh beraksi dalam perlawanan timbal balik di Anfield. Persoalannya sekarang adalah bagaimana The Reds menempuh dugaan beraksi tanpa kelibat kapten kerana jelas kelihatan tempangnya Liverpool setelah Gerrard di keluarkan pada minit ke-16 dalam perlawanan menentang Everton di Goodison Park.

Tanpa Gerrard dan Robbie Keane yang telah dihantar semula ke White Hart Lane, Rafael Benitez seakan tiada pemain lain yang mampu mengisi tempat 'pemain tengah menyerang' untuk bermain formasi 4-4-1-1 yang sangat sesuai dengan corak permainan Liverpool ketika ini. Jelas setelah kemasukan Yahudi dan bertukar ke formasi 4-4-2 dengan Dirk Kuyt bertukar ke tengah, Liverpool jelas tidak mempunyai kuasa penerjah ke dalam kawasan Everton.

Namun apa pun keadaannya, penyokong The Reds tetap percaya Rafa akan cuba buat terbaik untuk menyaingi pendahulu liga dan hanya itulah yang terbaik dilakukan setelah tersingkir dari 2 persaingan piala domestik.

2 comments:

Zharif berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Zharif berkata...

sedih giler bro... gerrard injured time2 camni...
aku risau time jumpe real madrid jer. Nasib baik main away dulu kan. Pastu gasak lagi nak jumpe man u plak kat old treppod.

11 Februari 2009 pada 3:14 PTG

Catat Ulasan

Para Sahabat