Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Ahad, Februari 22, 2009

Pria Ganteng telah selamat dilahirkan

Berkat air selusuh yang disediakan pada malam Jumaat lalu bersempena dengan majlis membaca YaSin di Surau PAS Kampung Limbong, Paka, isteriku telah kepecahan ketuban pada keesokan harinya kira-kira 2.15 pagi sedang akoo terlena keletihan setelah bermain ragbi untuk pasukan Petronas yang dikalahkan 75-0 oleh Universiti Malaysia Timur (UMT). Lantas akoo mengejutkan mertuaku, memberitahu ayahandaku serta bersedia bergegas ke Hospital Dungun pada kadar paling perlahan.

Bumi Paka yang sudah lama tidak bermandikan hujan telah disimbahi air dari awan yang mengiringi perjalanan kami sekeluarga ke Dungun. Terus ke Wad Bersalin dan ditempatkan di katil 11 dan akoo terus tidur di dalam kereta sambil siap siaga andai cik misi memanggilku di bilik bersalin. Namun keadaan masih terkawal sehingga waktu dhuha dan akoo sempat pulang ke Paka. Tatkala mahu terlena, sms dari isteriku membuatkan akoo terus bersiap menuju ke hospital semula.

Di hospital akoo memimpin isteriku dari katil ke bilik bersalin namun cik misi tidak membenarkan akoo mengikut sama membuatkan ku kembali ke bangku menyambung tidur ku sambil menunggu panggilan cik misi namun sekali lagi tiada berita. Sehingga waktu melawat pada 12.30 tengah hari, akoo bersama bonda menuju ke katil 11 namun tiada kelibat isteriku di situ. Dia sudah kembali ke bilik bersalin.

Tiba-tiba kedengaran teriakan bayi dari bilik itu dan akoo semakin berdebar-debar namun ia bukan anakku kerana ia milik orang lain yang sama-sama masuk ke wad itu pada paginya. Cik misi keluar dan memanggil ku, lantasku mengekorinya dan terlihatlah isteriku dalam posisi untuk bersalin. Akoo terus memberi kata-kata semangat namun isteriku tidak berupaya kerana kekurangan tenaga membuatkan cik misi memasukkan air melalui tangannya.

Alangkah sedihnya melihat isteriku yang tiada berdaya namun dipaksa jua membuat teranan sehingga tepat 1.23pm tatkala azan Zuhur berkumandang di masjid belakang hospital, Pria Ganteng aka The Young Liverpudlian seberat 3.15kg telah selamat dilahirkan setelah hampir 45 minit isteriku berjuang. Akoo menyempurnakan solat Zuhur dan kemudiannya mengazankan di telinga puteraku. Namun kerana terlalu lama proses kelahiran membuatkan puteraku agak lemah dan diberi rawatan oksigen. Akoo kembali ke luar wad dan menuju ke kantin untuk makan bersama mertuaku.

Hanya setelah siap isteriku dirawat, akoo melawatnya di katil 11. Kelihatan isteriku amat lemah namun akoo amat bangga kerana dia berjaya melahirkan seorang bayi pria seperti mana yang telah akoo ramalkan sebelum ini. Akoo tidak membuat 'scan' untuk mengetahui jantinanya. Walaupun sebelum ini akoo ingin menamakannya Adam Daniel namun berkemungkinan besar namanya adalah Adam Zafran seperti yang dipinta isteriku.

Terima kasih adinda. Assalamualaikum, Pria Ganteng.

5 comments:

hairi hamzah berkata...

tahniah uncle.. semoga dgn adanya putera ni boleh la nak imagine tgk game liverpool sama2 bila dah besar nanti..

"daddy tak bias"

hehe

22 Februari 2009 pada 10:55 PG
@r zh@r berkata...

tahniah bro...bakal jadi peneman layan game liverpool nanti... :D

23 Februari 2009 pada 2:34 PTG
atan ahmad berkata...

uiks..tahniah...
moga pria ganteng ni team liverpool gaks...
tp x tau aa plaks tetiba beralih arah nnt. ;p

23 Februari 2009 pada 9:25 PTG
Joe Radzif berkata...

Terima kasih kalian...
skang Pria Ganteng akoo nih still kat wad lagik..
kena kad kuning plak dia

24 Februari 2009 pada 10:11 PTG
Unknown berkata...

tahniah tat..
sobayolah anak kito...
bilo nak balik cni?

25 Februari 2009 pada 10:29 PG

Catat Ulasan

Para Sahabat