Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Rabu, Mei 26, 2010

Fabio Aurelio akan meninggalkan Anfield

(PAPhotos)

Fabio Aurelio pemain terbaru yang akan meninggalkan The Reds pada musim panas ini dan dijangka bukannya yang terakhir. Aurelio diberitakan telah menolak kontrak ‘pay-as-you-play’ dan dijangka hanya akan berada di Anfield sehingga penghujung minggu ini. Untuk rekod, Aurelio menjadi pemain Liverpool pada Jun 2006 secara percuma dari kelab lama Rafael Benitez, Valencia.

Kecederaan dan kegagalan mencapai tahap kecergasan adalah faktor yang menyebabkan Benitez menawarkan kontrak sedemikian kepada Aurelio yang dalam tahun terakhir perkhidmatannya. Musim 2009/10 menyaksikan Aurelio tidak beraksi pada permulaan musim akibat masalah lutut setelah cedera sewaktu bermain dengan anaknya. Kemudian pada Februari, Aurelio telah mengalami kecederaan peha (thigh) yang menyebabkan musimnya berakhir lebih awal.

Benitez dalam kenyataannya berkata:
Fabio's contract is nearly finished and he is going to leave us. We had been trying to work something out with regards an extension but it was a pity that we couldn't. He has given us absolutely fantastic service. The one problem we had with Fabio was that he suffered too many injuries and it was such a pity because he has great quality

0 comments:

Catat Ulasan

Para Sahabat