Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Khamis, Mac 05, 2009

(2008/09) EPL: Kemenangan penaik semangat

Liverpool: 2 - 0 :Sunderland

Bermain di Anfield sudah semestinya memberi kelebihan kepada Liverpool untuk mengalahkan Sunderland. Apa yang pasti Liverpool turun dengan posisi 4-4-2 dengan Dirk Kuyt dan David Ngog berpasangan di bahagian serangan. Albert Reira dan Emiliano Insua juga kembali ke barisan utama namun yang paling mengejutkan apabila Javier Mascherano bermula di posisi pertahanan kanan.

Sunderland hampir mendahului pada minit ke-4 apabila Kenwyne Jones mendapat bola hasil kesilapan Martin Skrtel namun percubaanya dapat diselamatkan oleh Jose Reina. Dan selepas itu The Reds tidak lagi membiarkan kesilapan berlaku dan terus-menerus menekan pertahanan Sunderland dengan Ngog, Reira, Kuyt, Yahudi, Mascherano, Insua, Xabi Alonso dan Steven Gerrard bergilir-gilir membuat percubaan namun tidak mendatangkan sebarang hasil. Separuh masa pertama berakhir dengan 0-0 dan The Reds masih kelihatan tumpul.

Separuh masa kedua pula Liverpool bermula dengan lebih garang dengan mengasak ke segenap penjuru. Hasilnya mereka memperolehi gol pertama di minit ke-52. Reira di sebelah sayap kiri membuat hantaran lintang dan ditanduk ke dalam oleh Gerrard yang menemui Ngog sebelum menolak mudah ke dalam gol. Sunderland agak tersentak dan mengatur serangan termasuk membawa masuk Djibril Cisse namun ternyata tidak membawa perubahan.

Kelihatan Liverpool pula yang menambah gol ke-2 melalui Yahudi yang menerima bola muntah setelah Marton Fulop gagal menangkap kemas hantaran lintang Ngog. Walaupun bermain dengan baik, Ngog terpaksa dikeluarkan setelah bergelut dengan masalah cramp dan digantikan dengan Lucas Leiva. Liverpool terus menguasai permainan namun terpaksa berpuas hati dengan 2 gol sahaja kerana kecemerlangan penjaga gol Sunderland yang telah menyelamatkan sekurang-kurangnya 6 percubaan.

2 comments:

utusanlfc (Johardy Ibrahim) berkata...

mei singgah jap blog aku... nak kau join

5 Mac 2009 pada 8:58 PTG
utusanlfc (Johardy Ibrahim) berkata...

ehhhh apa lama tak blogging ni? sibuk jaga anak yeeeee....?

15 Mac 2009 pada 10:03 PTG

Catat Ulasan

Para Sahabat