Padang Anfield @ Facebook

Join Padang Anfield di Facebook...
Klik >> http://www.facebook.com/#!/pages/Padang-Anfield/113076378733822

Rabu, Disember 31, 2008

2008 melabuh tirai...


LFC menutup tirai 2008 dengan berada di takhta liga - suatu perkara yang sudah lama tidak berlaku mungkin lebih dari 10 tahun. The Reds walaupun tidak berjaya sepenuhnya ketika mengharungi demam 'Black November' namun pencabar terdekat, Chelsea juga telah dijangkiti virus 'Black November' yang demamnya berpanjangan hingga ke akhir Disember.

Fernando Torres juga suatu fenomena pada 2008 di mana kecemerlangan dan ketajaman penyudahnya membayangkan LFC bakal mengakhiri kemarau kejuaraan EPL sejak 1990 namun musim 2007/08 tidak berpihak kepada LFC. Apa yang pasti kejayaan mengepalai EPL ketika ini juga hadir ketika Torres tidak berada di puncak prestasinya apabila hanya menjaringkan beberapa gol sahaja dan banyak menghabiskan masa untuk memulihkan kecederaan yang telah berlaku 2 kali.


Di sebalik kecemerlangan itu, LFC juga berhadapan dengan situasi yang agak pelik ketika menuju penghujung tahun 2008 apabila 'Captain Marvelous' telah ditangkap kerana menyerang sehingga mengakibatkan kecederaan seorang DJ di sebuah kelab malam. Berikutan kejadian tersebut Steven Gerrard telah ditahan di lokap bersama beberapa orang yang lain. Sedikit perkara yang menceriakan Anfield adalah pihak FA England dan pengurusan LFC tetap memberikan sokongan yang padu kepada Gerrard dalam menyelesaikan masalah ini. Beliau dijangka akan dihadapkan ke mahkamah dalam bulan Januari 2009 kelak.

Apa-apa pun, semoga LFC akan lebih cemerlang dan sebarang perkara di luar padang tidak akan mengganggu prestasi pemain. Go The Reds!!!

2 comments:

Zharif berkata...

torres injured.. gerard kene tangkap.. dem! apa2 pon aku tetap sokong the reds :D

1 Januari 2009 pada 9:29 PG
hairi hamzah berkata...

aku percaya kepada kapten marvel aku.. innocent until proven guilty!

1 Januari 2009 pada 12:17 PTG

Catat Ulasan

Para Sahabat